Principi general
La raó de ser de l’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre és donar una assistència sanitària integral, que posi al servei de la persona els recursos tècnics i humans adequats en funció del seu procés assistencial i les possibilitats del Centre, respectant en tot moment la seva dignitat.
Principis específics
- Els professionals del Centre respectaran els drets dels pacients i vetllaran perquè es donin a conèixer.
- La Institució posa els mitjans adients i els professionals i vetllarà per garantir el dret a la intimitat i a la confidencialitat de totes les dades obtingudes en el procés assistencial.
- Els professionals proporcionaran la informació necessària perquè el pacient i la seva família participin en la presa de decisions respecte el moment assistencial en què viuen.
- Tots els treballadors de l’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre establiran entre ells una relació basada en el respecte mutu, la col·laboració i l’educació.
- El Centre es compromet a una distribució equitativa dels recursos sanitaris assignats i de l’assistència prestada, basant-se en criteris objectius i públics.
- Els professionals respectaran i col·laboraran amb l’organització i el funcionament de la Institució, sempre que les seves disposicions no entrin en conflicte amb els seus principis ètics i deures deontològics.
- La Institució garantirà l’assistència al pacient, reconeixent el dret dels professionals a l’objecció de consciència.
- Els professionals restaran obligats a mantenir el nivell de competència professional adequat per desenvolupar les funcions que li hagin estat assignades. La Institució vetllarà per facilitar al professional aquesta tasca.
- Els professionals canalitzaran les opinions crítiques dins l’organigrama sanitari, evitant les actituds despectives o comentaris negatius i públics vers la Institució o algun dels seus treballadors.
- Els professionals vetllaran per aconseguir el rendiment òptim dels mitjans que la Institució posa al seu abast, sense privar mai al pacient de tot allò que li sigui necessari per a una adequada assistència.
- Els professionals posaran en coneixement de la Institució les deficiències, de tot ordre, que observin.
Aquest Codi d’Ètica vol ser un compromís dels professionals i de la Institució davant la societat. Integra un conjunt de valors que volem transmetre com a propis, no de forma inamovible, sinó en contínua revisió d’acord amb l’evolució dels valors socioculturals de la societat a la qual pertanyem.